•  

     
  •  

     
  •  

     
  •  

     
  •  

     

Monday, December 7, 2009

五分鐘歐式麵包

數個月前, 曾試做免搓包, 但自己做得唔好, 加上麵包質地過於煙韌, 唔係太啱我地口味, 而且當時唔知道麵包要放涼才好切, 否則影響包的質地, 所以之後就無再做. 

最近看到一位 Blog 友 祖宜, 介紹了一個很好的食譜 - 五分鐘歐式麵包 (這個食譜來自Jeff Hertzberg 和 Zoe Francois 合編的書 Artisan Bread in Five Minutes a Day), 做法同免搓包好似, 同樣不需要搓, 只要混合材料, 由它發酵五小時, 就隨時可用, 放在雪櫃, 十四天內用就可以, 呢隻包同免搓包的分別, 除了發酵時間不同, 用的麵粉都不同, 竟然用的是中筋粉, 而不是高筋粉, 呢點我覺得幾好, 因為如果我唔鍾意免搓包太韌, 所用麵粉少了筋性, 可能會比較啱我.




而且, 最吸引我既係, 呢個麵糰, 千變萬化, 拉成長條是很像樣的「棍子」法包 baguette,棍子再切成小塊烤就是餐包, 擀平了撒餡料烤就是pizza, 直接在平底鍋上烙就像印度的烤餅 naan. 

可以做成 pizza 就實在太好了, 係屋企做 pizza, 自己喜歡咩材料就落咩, 唔鍾意落芝士就唔落, 好, 一於試做, 但我怕做得唔好, 所以只做一半份量 [即下面括號內的份量]

基本麵團:
溫水                  3 杯(稍微高過體溫即可) [340g]

乾酵母              1 ½  大匙                               [6g]

鹽                      1 ½  大匙                               [5g]

中筋麵粉          6 ½ 杯                                    [455g]


1. 把所有材料攪和,放入有蓋的塑膠盒中 ,在室溫下靜置發酵約兩小時,直到麵團表面膨脹攤平為止。放入冰箱冷藏三小時後即可使用,可存放十四天。

2. 使用時,先在手上與麵團表面撒一點麵粉,抓起約葡萄柚大小的麵團 (不要太大, 否則很難熟),用剪刀剪下,如果沾手就撒更多麵粉。把麵團整成圓形,動作要輕快,千萬不要揉,以免把麵團裡的空氣擠掉(見影片示範)。 整好的麵團放在撒了麵粉(防沾用)的烤紙上進行最後發酵約一小時(作者說二十至四十分鐘,但祖宜的經驗是六十至九十分鐘比較好)。

3. 烤箱預熱攝氏230°,作者建議用石板陶板或磚塊鋪在箱架上,並在下一層烤架上擺一個空的烤盤(用來裝水)。如果沒有石板,用有蓋鐵鍋也可以(如 Le Creuset, 一定不可有膠配件)。作者還說預熱二十分鐘就好了,即使烤箱上指示溫度還沒有到。

4. 發酵好的麵包表面切割線條 (多撒一點麵粉比較好切),移至預熱的石板上,並在下方的烤盤倒一杯熱水,烤20-25分鐘。如果用鐵鍋,直接把麵團同烤紙一起移入鍋中,加蓋即可,最後十分鐘開蓋烘烤,直到表面金黃。

烤好的麵包冷卻後即可切食.




麵包出爐既時候, 好香, 好吸引, 但一定要忍手, 不可以即刻切, 放涼後切開, 我覺得比起之前做的免搓包真係好d 喎, 質地帶少許韌, 但放涼後, 麵包皮會唔夠脆, 如果將麵包切片烘熱就好吃.




預備呢個麵糰真的很簡單, 而家最心急想做就係 Pizza.  (見下一篇 ... )

4 comments:

  1. 我有跟過這食譜, 但都唔係好啱我, 有冇試過彈彈珠吐司呀? 試過的blog友都讚....
    [版主回覆12/11/2009 22:22:00]呢個食譜用黎做 Pizza 都幾好, 我試個彈彈波吐司架啦, 不過好濕, 好難用手搓, 所以效果唔好.

    ReplyDelete
  2. 我都試過免搓包,效果都幾好 ;我都會試試你呢個.....
    [版主回覆12/19/2009 23:02:00]我自己就比較喜歡呢個質地多d, 同埋覺得好方便, 做好左個麵糰後, 幾時想食麵包只需要兩個多鐘頭左右(最後發酵, 焗同放涼)就有得食, 太好了!

    ReplyDelete
  3. 我試過5分鐘免搓飽,呢個我都會試的,謝謝你的分享
    [版主回覆12/21/2009 17:52:00]唔好客氣, 最緊要啱自己口味!

    ReplyDelete
  4. Let me try tonight!
    [版主回覆03/12/2010 19:11:00]good, let me know your result ah!

    ReplyDelete